Укупно приказа странице

26.2.12.

ПОУКЕ ОЦА РАФАИЛА (ТОПАЛОВИЋА)


О истини


Од свега што сам ја могао протумачити из Светог Писма и као важно Вама препоручити јесте: „Држите се Истине и Истина ће Вас спасити“.




Горчина као лек


У горчинама је лек за тело, а не у слаткишима. Па тако и за душу – лек је у горчинама; подвизима, а не у лаком угодном животу.


Клизање и падање човека кроз живот


Иде човек путем, поклизне се, падне н укаља се. Шта да ради сад? Па неће ваљда држати оно онако каљаво, него одмах тражи воде и пере. Па онда опет продужи даље, па опет падне и укаља се. Шта ће сад? Пери опет, па продужи пут. Па ако опет падне опет пери. Докле тако? До краја пута. Али строго пази на крају да не остане каљаво.


Неумесно поступање са оним ко греши


Кад човек греши, други га нападну злобно псовати: „Оваки си, онаки си!“ А он не зна како да се снађе, већ се и он почне љутити на њих, а тако се направи свађа. Не треба га псовати, него му дајте савета и упутства како да се бори против греха. То би значило исто као кад човеку скочи чир на челу, и сви га стану псовати како му је то ружно и што то држи. А он каже: „Не знам, браћо, нешто ме спопало! Научи ме како да се лечим!“


Два болесника


Дођу код лекара два болесника. Један кука и виче лекару: „Јао, боли ме овде, боли ме онде, разнеше ме болови!“ А лекар му каже: „Ходи да видим како ти срце стоји!“ Затим га прегледа и каже му: „Не бој се ништа, твоје срце је добро, све ће то да прође и престане!“ А оног другог болесника пита лекар: „Шта теби фали?“ „Па, господине докторе, мене ништа не боли, само сам нешто малаксао и не могу да идем“. „Ходи да видим како твоје срце стоји“. И прегледа и њега, па вели: „Ти си велики болесник. Твоје срце није добро – ослабило. Да идеш на чист ваздух, да поправиш срце и све ће проћи.“ Тако вели и у духовном смислу. Ако је срце добро, опростиће се и веће грешке. А ако је срце пакосно – позлобно, и мале се неће опростити, док се срце не поправи.